VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE MED PRVIM VALOM EPIDEMIJE COVIDA-19
Povzetek
Med prvim valom epidemije covida-19 je življenje v državi zastalo, šole so se zaprle, pouk pa je potekal na daljavo. Tako za učence kot za učitelje in ravnatelje je izobraževanje na daljavo predstavljalo popolnoma novo izkušnjo, zato smo na Zavodu Republike Slovenije za šolstvo izvedli raziskavo, v kateri smo ugotavljali, kako je potekalo vzgojno-izobraževalno delo ter kako so ga doživljale vse skupine udeležencev: učenci, učitelji in ravnatelji. Raziskava je dala veliko pomembnih vpogledov. Poučevanje na daljavo je bilo za učitelje zahtevnejše in bolj stresno v primerjavi s poučevanjem v živo, vendar so kljub temu večinoma uresničili načrtovane cilje. Cilje, ki jih niso uspeli uresničiti, naj bi integrirali v cilje v naslednjem šolskem letu. So pa ob precej visokem doseganju ciljev večinsko podvomili v realnost svojega vpogleda v to, koliko so te cilje učenci in dijaki v resnici usvojili. Pomemben izziv so jim predstavljali cilji na socialno-čustvenem področju, za katere je bila večina prepričana, da niso izvedljivi z izobraževanjem na daljavo. Učenci so učenje od doma doživljali različno in so se enakomerno razdelili v tri skupine: približno tretjini učencev je bil ta način všeč in so ocenili, da so bili pri učenju uspešnejši, tretjina učencev je presodila, da je bilo učenje zanje enako zahtevno kot prej, tretjina pa jih je učenje na daljavo doživljala kot zahtevnejše od učenja v živo. Na temelju raziskave smo na Zavodu Republike Slovenije za šolstvo pripravili več izobraževanj, usmeritev za poučevanje na daljavo ter primerov dobrih praks, s katerimi smo med epidemijo podpirali učitelje.
Literatura
Ahmed, Z., Ahmed, O., Aibao, Z., Hanbin, S., Siyu, L., Ahmad, A., 2020. Epidemic of COVID-19 in China and associated Psychological Problems. Asian Journal of Psychiatry, 52, 1–7.
Black, P., Wiliam, D., 2009. Developing the Theory of Formative Assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21, 5–31.
Bregar, L., Zagmajster, M., Radovan, M., 2020. E-izobraževanje za digitalno družbo. Ljubljana, Andragoški center Slovenije. https://www.acs.si/digitalna-bralnica/e-izobrazevanje-za-digitalno-druzbo/.
Burns, M., 2011. Distance Education for Teacher Training: Modes, Models, and Methods. Washington, DC: Education Development Center, Inc.
Chandrasekaran, S., Badwal, P., Thirunavukkarasu, G., Littlefair, G., 2016. Collaborative Learning Experience of Students in Distance Education. https://www.researchgate.net/publication/305983309_Collaborative_Learning_Experience_of_Students_in_Distance_Education.
Darling-Hammond, L., Barron, B., Pearson, P. D., Schoenfeld, A. H., Stage, E. K., Zimmerman, T. D., Cervetti, G. N., Tilson, J. L., Chen, M., 2008. Powerful Learning: What We Know About Teaching for Understanding. San Francisco, Jossey-Bass.
Digital Learning Collaborative: Snapshot, 2020. A review of K–12 online, blended, and digital learning. The Annual Report of the Digital Learning Collaborative. https://static1.squarespace.com/static/5a98496696d4556b01f86662/t/5e61341d879e630db4481a01/1583428708513/DLC-KP-Snapshot2020.pdf.
Encyclopedia Britannica. @2020 Encyclopedia Britannica, Inc. https://www.britannica.com/topic/Britannica-Online.
Hattie, J., 2009. Visible Learning: A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement. NewYork, Routledge. 10. Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M., 2011. Osnove didaktike. Maribor, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta.
Izobraževanje na daljavo v posebnih razmerah. Priporočila za preverjanje in ocenjevanje znanja v osnovni šoli, 2020. https://www.zrss.si/zrss/wp-content/uploads/2020-11-05-priporocila_ocenjevanje-os.pdf.
Navodila za preverjanje in ocenjevanje znanja v programih gimnazij, srednjega strokovnega, srednjega poklicnega in nižjega poklicnega izobraževanja, 2020. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.acs.si/wp-content/uploads/2020/04/Navodila_preverjanje-in-ocenjevanje_SS.pdf.
Podpora učiteljem za izobraževanje na daljavo, 2020. Svoje učenje načrtujem [plakat]. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.zrss.si/zrss/wp-content/uploads/2020-04-16-moj-nacrt-ucenja-slo-2.pdf.
Priporočila za ocenjevanje na daljavo, 2020. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://sio.si/wp-content/uploads/2020/04/Priporo%C4%8Dila_ocenjevanjeO%C5%A0_16042020.pdf.
Priporočila za zaključek izobraževanja v zaključnih letnikih v programih gimnazijskega, nižjega poklicnega, srednjega poklicnega ter srednjega strokovnega izobraževanja, 2020. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://sio.si/wp-content/uploads/2020/05/10019_Priporo%C4%8Dila_zaklju%C4%8Dekizobra%C5%BEevanja_S%C5%A0.pdf.
Slavin, R. E., 2013. Sodelovalno učenje: kaj naredi skupinsko delo uspešno? V S. Sentočnik (ur.), O naravi učenja. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Svoje učenje načrtujem. Gradivo v podpora učencem, 2020. Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.zrss.si/zrss/wp-content/uploads/2020-04-16-moj-nacrt-ucenja-slo-2.pdf.
UNESCO COVID-19 Education Response, 2020. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/.
William, D., 2011. Embedded formative assessment. New York, Solution Tree.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Članki so na voljo javnosti pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna (CC BY-NC-ND 4.0).