EVROPSKA ŠTEVILKA ZA KLIC V SILI 112 V LUČI NUJNE MEDICINSKE POMOČI

Avtorji

  • Boštjan Tavčar Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje, Ljubljana
  • Alenka Švab Tavčar Ministrstvo za notranje zadeve RS, Policija, Ljubljana

Povzetek

Enotna evropska številka za klic v sili 112 se je v sedmih letih obstoja v Republiki Sloveniji že dodobra zasidrala v zavesti ljudi. To ne nazadnje dokazuje tudi več kot deset odstotkov več klicev vsako leto zadnjih nekaj let. Zelo pomemben delež vseh klicev odpade na klice, namenjene službam za nujno medicinsko pomoč. Te klice regijski centri za obveščanje takoj preusmerijo k pristojnim službam za nujno medicinsko pomoč. Z leti in s povečevanjem standardov na področju zaščite, reševanja in pomoči ter razvojem informacijsko-telekomunikacijskih tehnologij so se sedanje tehnične rešitve za prenos klicev med regijskimi centri za obveščanje in službami nujne medicinske pomoči izkazale za pomanjkljive. V letu 2004 smo se zato odločili, da z Reševalno postajo Kliničnega centra Ljubljana poskusno vzpostavimo boljše povezave, ki bodo ustrezale ostrejšim standardom za zaščito, reševanje in pomoč, hkrati pa sledile usmeritvam Evropske zveze na tem področju. Poleg dosedanjega posredovanja klicev prenašamo tudi druge pomembne podatke o klicu, hkrati pa po sistemu radijskih zvez ZARE PLUS omogočamo boljše radijske zveze reševalnim vozilom služb za nujno medicinsko pomoč. V prihodnje načrtujemo enak način povezav tudi s službami nujne medicinske pomoči v preostalih regijah.

Literatura

Tavčar, B., 2002, Telekomunikacijsko-informacijski sistemi na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, 12. delavnica o telekomunikacijah VITEL.

Marko Pišlar, Valerija Šket, 2005, Številka 112 med ljudmi vse bolj prepoznavna, revija Slovenska vojska.

Prenosi

Objavljeno

2024-01-19

Številka

Rubrike

Ukrepanje ob nesrečah in odpravljanje posledic