POŽARA V MONTBLANŠKEM IN TURSKEM PREDORU

Avtorji

  • Karl Pucher Inštitut za motorje z notranjim zgorevanjem in termodinamiko, Tehniška univerza Gradec, Avstrija

Povzetek

Ko govorimo o varnosti v predorih, nehote pomislimo na požar v montblanškem predoru, na ogenj v turskem predoru in seveda na grozljivo katastrofo v kaprunskem predoru Kitzsteinhorn. Če prebiramo senzacionalistične naslove v časopisih, npr. Vsak drugi predor v Avstriji je nevaren, ki so se pojavljali pred božičem leta 2000, potem lahko razumemo, da se ljudje, ki ne poznajo problematike, vozijo skozi predore z zelo neprijetnim občutkom. Zato se poraja vprašanje, ali je cestni predor nevarnejši kot odprta cesta. Odgovor je pomirjujoč. Obstaja kar nekaj raziskav o varnosti v predorih in vse so prišle do enakega rezultata: možnost, da se zgodi nesreča, je na odprti cesti bistveno večja kot v predoru (Haack, 2000). To je na prvi pogled presenetljivo, vendar je treba upoštevati, da v predoru ni ogrožujočih vremenskih vplivov, kot so močan stranski veter, dež, megla, sneženje in poledica. Poleg tega velja v predoru omejitev hitrosti, in sicer 80 km/h, če promet poteka dvosmerno, in 100 km/h, če promet poteka enosmerno. Poleg tega je pri dvosmernem prometu prepovedano prehitevanje. Sicer pa večina voznikov v predoru načeloma vozi nekoliko previdneje kot na odprti cesti. Niti na odprti cesti niti v predorih ni mogoče v celoti preprečiti nesreč. Pri vsem, kar človek ustvari, obstaja določeno tveganje, pa naj gre za vozilo, letalo, most ali predor. Na srečo se večina nesreč, tudi požarov v predorih, konča brez smrtnih žrtev in brez večje materialne škode. Do katastrofalnih požarov pride le redko in še to največkrat zaradi spleta nesrečnih okoliščin.

Literatura

Prof. dr. inž. Alfred Haack, Aktuelle Sicherheitsfragen in Tunnel, Tunnel 5/2000.

REVUE GENERALE DES ROUTES ET DES AERODROMMES, Numero 427, december 1967, Tunnel Routier du Mont Blanc.

Rapport de la mission administrativ d’enquete technique sur l’incendie survenu le 24 mars 1999 au tunnel routier du Mont Blanc, Juin 1999, Ministere de l’Equipement des Transports et du Logement.

Univ. prof. dr. Karl Pucher, Fire in the Tauerntunnel, International Tunnel Fire & Safety Conference, Rotterdam, December 1999, Brisk Events, New Technology Events.

Univ. prof. dr. Karl Pucher, Die Belüftung eines Tunnels im Brandfall, pred izidom pri Zveznem ministrstvu za promet, inovacije in tehnologijo.

Prenosi

Objavljeno

2024-01-19

Številka

Rubrike

Naravne in druge nesreče v tujini