UPORABNIŠKI POGLED NA ZAGOTAVLJANJE INFORMACIJSKIH STORITEV ZA UPRAVLJANJE IN VODENJE ZAŠČITE, REŠEVANJA IN POMOČI
Povzetek
Za oblikovanje koncepta zagotavljanja informacijskih storitev za upravljanje in vodenje zaščite, reševanja in pomoči (ZRP) potrebujemo odgovore na vprašanja, komu so informacijske storitve namenjene, o njihovem namenu in ciljih, katere so tiste vrste podatkov in informacij, ki jih posamezni pristojni organi upravljanja in vodenja ZRP potrebujejo, kateri so viri podatkov in informacij, kako jih zajamemo, kako jih posredujemo, kje so vhodne in izhodne točke za podatke in informacije, katere so zakonske podlage ter kaj z informacijskimi storitvami dosegamo. Informacijske storitve za upravljanje in vodenje ZRP predstavljajo kompleksen informacijski sistem, ki prek zajema, prenosa, zbiranja, urejanja, hranjenja, analiziranja ter individualiziranega prikazovanja podatkov in informacij pristojnim organom upravljanja in vodenja ZRP zagotavlja pomembno, točno, pravočasno, nenehno se posodabljajočo trenutno in preteklo situacijsko sliko. Ta omogoča sprejemanje ustreznih in pravočasnih odločitev tako za dolgoročno upravljanje ter vsakodnevno vodenje kot vodenje ob odzivanju na dogodke, ko je treba hitro oblikovati in sprejemati odločitve o ciljih, strategijah in taktikah odziva, spremljati njihovo izvajanje in uvajati ukrepe za izboljšanje.
Literatura
Agencija RS za okolje, 2021. Seveso register. http://okolje.arso.gov.si/ippc/vsebine/seveso-register, 17. 7. 2021.
Agencija RS za okolje, n. l. IED register. http://okolje.arso.gov.si/ippc/vsebine/ippc-register, 17. 7. 2021.
Bizjak, G., 2019. Korespondenca z avtorjem.
Cestnik, T., 2019. Intervju in korespondenca z avtorjem.
Crnoja, D., 2016. eCall. Ujma 30, 195–199.
Geodetska uprava Republike Slovenije. Geoportal za prostorske informacije. http://www.geoportal.gov.si, 27. 3. 2019.
Geopedia – Spletni interaktivni atlas Slovenije. http://www.geopedia.si/, 17. 7. 2021.
Goubran, L., Parush, A., Whitehead, A., 2016. Modelling Information Flow and Situational Awareness in Wild Fire Response Operations. V: Sakae Yamamoto, ur.: Human Interface and the Management of Information: Aplication and Services, Part II, 11–19. Springer International Publishing AG. https://www.springer.com/cda/content/document/cda_downloaddocument/9783319403960-c2.pdf?SGWID=0-0-45-1572095-p180011883, 26. 3. 2019.
Gudžulič, Ž., 2019. Intervju z avtorjem.
Homeland Security Digital Library, 2011. Emergency Response Operations under a Unified Command: Bypassing Information Flow Process through State Emergency Operations Centers. https://www.hsdl.org/?view&did=783488, 27. 3. 2019.
Iršič Žibert, M., Banovec Juroš, K., 2015. Natančne satelitske meritve poplavnih območij v Sloveniji leta 2014. Ujma 29, 74–78.
Izdelava interaktivnih državnih načrtov zaščite in reševanja v elektronski obliki in njihova integracija v informacijski sistem zaščite in reševanja, 2005. IGEA d. o. o. http://www.sos112.si/slo/tdocs/nacrti_zir.pdf, 5. 3. 2018.
Izdelava koncepta razvoja IT in strategija zbiranja, vzdrževanja in vodenja podatkov, 2008. Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. http://www.sos112.si/slo/tdocs/naloga_72.pdf, 5. 3. 2018.
Jeraj, J., Fink, A., Lyle, A., Day, T., Blair, K., 2017. Preliminary ATHENA Case Studies: Test-Bed Development and Delivery. V: Akhgar, B., Staniforth, A., Waddington, D., ur.: Application of Social Media in Crisis Management, 193–204. Springer International Publishing AG.
Jeraj, J., Novak, L., 2016. Uporaba družbenih medijev ob nesrečah. Ujma 30, 171–179.
Krnc, M., 2009. Informacijska podpora operativnemu delovanju gasilcev. Revija 112.
Krnc, M., 2019. Intervju in korespondenca z avtorjem.
LOGOS.SI, podjetje za računalniški inženiring, d. o. o., n. l. Beta Razvojno Analitično Napredno Kolaborativno Okolje. https://www.logos.si/, 17. 7. 2021.
Lutman, M., Klemenc, I., Weiss, P., Zupančič, P., Šket Motnikar, B., Banovec, P., Cerk, M., 2014a. POTROG – Potresna ogroženost v Sloveniji za potrebe Civilne zaščite. Ujma 28, 201–212.
Lutman, M., Šket Motnikar, B., Weiss, P., Klemenc, I., Zupančič, P., Cerk, M., Jeraj, J., Banovec, P., 2014b. Aspects of Earthquake Risk Management in Slovenia. Procedia Economics and Finance, 18, 659–666.
Majcen, E., 2018. Intervju in korespondenca z avtorjem.
McSeveny, K., Waddington, D., 2017. Human Factors in Crisis, Disaster and Emergency: Some Policy Implications and Lessons of Effective Communication. V: Akhgar, B., Staniforth, A., Waddington, D., ur.: Application of Social Media in Crisis Management, 11–20. Springer International Publishing AG.
Oude, P. de, Pavlin, G., Quillinan, T., Jeraj, J., Abouhafc, A., 2017. Cloud-Based Intelligence Aquisition and Processing for Crisis Management. V: Akhgar, B., Staniforth, A., Waddington, D., ur.: Application of Social Media in Crisis Management, 133–153. Springer International Publishing AG.
Peterka, B., 2019. Intervju in korespondenca z avtorjem.
Rimstad, R., Njå, O., Rake, E. L., Braut, G. S., 2014. Incident Command and Information Flows in a Large-Scale Emergency Operation. V: Journal of Contingencies and Crisis Management, 22(1): 29–38.
Simulator kriznega upravljanja, 2009. Zootfly d. o. o., Xlab d. o. o. http://www.sos112.si/slo/tdocs/naloga_92.pdf, 5. 3. 2018.
Svete, U., 2018. Informacija o projektu Oblikovanje celovitega modela vodenja odziva na nesreče za vse ravni vodenja – ICS URSZR. Ujma 32, 158–160.
Svete, U., Juvan, J., Jeraj, J., Tomazin, M., Krnc, M., Banovec, P., Klarič, M., Malešič, M., Šlebir, M., Kus, R., Bucik, V., Polič, M., Vavpetič, B., Prezelj, I., Barut, D., Fajfar, D., Sojer, B., Fink, A., 2019. Oblikovanje celovitega modela vodenja odziva na nesreče za vse ravni vodenja na področju zaščite, reševanja in pomoči v Republiki Sloveniji ICS URSZR. Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
Študija in izvedba sistema za dostop do podatkov ZiR – WEBGISZiR, 2008. IGEA d. o. o. http://www.sos112.si/slo/tdocs/naloga_82.pdf, 5. 3. 2018.
Študija vertikalne povezljivosti vsebin načrtov ZiR, 2007. Viris d. o. o. http://www.sos112.si/slo/tdocs/naloga_83.pdf, 5. 3. 2018.
Tavčar, B., 2011a. Analiza klicev na številko 112 ob jesenskih poplavah. Ujma 25, 43–47.
Tavčar, B., 2011b. Informacijska politika na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Ujma 25, 248–250.
Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, 2019. SPIN 3 – sistem za poročanje o intervencijah in nesrečah – uporabniški priročnik za enote.
Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, 2018. http://www.sos112.si, 5. 3. 2018.
Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje, n. l. Uporabne aplikacije s področja zaščite in reševanja. http://www.sos112.si, 17. 7. 2019.
Zevs – vremensko društvo. http://zevs.si/, 17. 7. 2021.
Weather underground. https://www.wunderground.com/, 17. 7. 2021.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.
Članki so na voljo javnosti pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna (CC BY-NC-ND 4.0).