Javno in zasebno v Iliadi in Krstu pri Savici
Povzetek
Razprava izpostavi pogansko pojmovanje večnosti in ga primerja s krščanskim, poudari elemente javnega in zasebnega v Krstu in se na koncu posveti Črtomirovemu mističnemu videnju. Pesnik ga posebej poudari s tremi tipičnimi elementi slehernega mističnega doživetja: s svetlobo, z molkom in z odkritjem doma. Po tem doživetju za Črtomira bog ni več beg in nebo ne več ne-bo. Zgodnjekrščanska mistika je Črtomira znova zvezala z njegovim poganskim izročilom, hkrati pa mu omogočila preseči ozke domačijske meje in se predati vsem ljudem dobre volje.Literatura
BAHTIN M.: Teorija romana, Ljubljana, 1982.
CHEVALIER J. – GHEERBRANT A.: Slovar simbolov, Ljubljana, 1993.
HADOT P.: Plotinus or Simplicity of Vision, Chicago, London, 1998.
HOCHEISEL K.: Die Botschaft der Mystik in der Religionen der Welt, München, 1998.
JAMES W.: Raznolikosti religioznog iskustva, Zagreb, 1989.
KOS J.: Prešeren in njegova doba, Koper, 1991.
KOVAČ E.: Oddaljena bližina, Ljubljana, 2000.
LEKSIKON DZS, Ljubljana, 1998.
LUKÁCS G.: Teorija romana, Ljubljana, 2000.
PATERNU B.: Prešeren, Ljubljana, 1976.
PATERNU B.: »Črtomirova spreobrnitev«, Slavistična revija, 42, 1–4, 1994.
ROUGEMONT D. de: Ljubezen in Zahod, Ljubljana, 1999.
SCHMAUS A.: »Prešerens Taufe an der Savica«, Studia Slovenica Monacensia, München, 1969.
TILLICH P.: Mystik, Meditation, Stuttgart, 1976.