Programirana digitalna poezija: medijska poezija?
Ključne besede:
medijska umetnost, digitalna literatura, elektronska poezija, tehnotekst, Kac, EduardoPovzetek
V članku avtor preučuje tehtnost trditve Eduarda Kaca, da lahko programirano digitalno poezijo obravnavamo kot medijsko poezijo. Obravnava poetične modalnosti, ki jih Kac prišteva k medijski poeziji: videopoezija, holopoezija, biopoezija in programirana digitalna poezija. Pri tem se sklicuje na dve opredelitvi medijev z vidika sporazumevanja: mediji kot sredstvo sporazumevanja in mediji kot semiotski prenašalec. Avtor ugotavlja, da prva opredelitev medijev ne upošteva specifičnosti posamezne poetične modalnosti in da je treba upoštevati tudi njihove tehnobesedilne lastnosti. Nato pa te modalnosti preučuje na podlagi druge opredelitve pojma »mediji«. Iz te opredelitve izpelje splošne značilnosti dela in jih preveri na delih, povezanih z različnimi poetičnimi modalnostmi. Avtor pokaže, da je procesni model, ki se uporablja za analizo sporazumevalne situacije v programirani poeziji, združljiv z drugimi poetičnimi modalnostmi, a da se ne sklada s pojmovanjem medijev. Članek zaključi z ugotovitvijo, da lahko te poetične modalnosti obravnavamo kot prvine iste kategorije del, vendar se ta kategorija nanaša bolj na tehnobesedilo in procesno delo kot pa na medije.Literatura
Aarseth, Espen J. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1997.
Balpe, Jean-Pierre. Hyperdocuments, hypertextes, hypermedia. Paris: Eyrolles, 1990.
Battail, Gérard. Théorie de l’information, application aux techniques de communication. Paris: Masson, 1997. (Collection Pédagogique de Télécommunication)
Bootz, Philippe. Formalisation d’un modèle fonctionnel de communication à l’aide des technologies numériques appliqué à la création poétique, doctoral dissertation, Paris 8, 2001 (Jean-Pierre Balpe Dir.). http://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00012165/fr/.
– – –. “passage.” Digital poem, MIM, 2009. http://www.labo-mim.org/site/index.php?2009/09/04/151-passage-en-telechargement.
Bootz, Philippe and Frémiot, Marcel. Passage poème numérique éléments d’esthétique et d’analyse. Les Cahiers du MIM, no. 3, 1999.
Bootz, Philippe and Hautbois, Xavier. “Analyse en UST et en MTP de Rhythm 21 de Hans Richter.” musimédiane, no. 5. Web. Mar 2010. http://www.musimediane.com/numero5/10-ANALYSEMTP.
Hayles, N. K. Writing Machines. Cambridge: MIT Press, 2002.
Ismailov, Hamid. “Poetry and the Media.” BBC. Web. 2012. http://www.bbc.co.uk/blogs/worldservice/writerinresidence/2012/10/ poetry_and_the_media.html.
Kac, Eduardo. Genesis. Web. 1999. http://www.ekac.org/geninfo2.html.
– – –. Genesis 2. fondation Langlois. Web. 1999. http://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=278.
– – –. “Holopoetry.” Media Poetry: An International Anthology. Ed. Eduardo Kac. Bristol, UK: intellect, 2007. 129–156.
– – –. “Introduction.” Media Poetry: An International Anthology. Ed. Eduardo Kac. Bristol, UK: intellect, 2007. 7–10.
– – –, ed. Visible Language 30.2: New Media Poetry: Poetic Innovation and New Technologies. 1996.
Klinkenberg, Jean-Marie. Précis de sémiotique générale. Paris: Seuil, 2000.
Marshall, Eric. “Work for the Third International Obfuscated C Code Contest.” Web. 1986. http://www0.us.ioccc.org/1986/marshall.com. Copyright (c) 1986, Landon Curt Noll & Larry Bassel.
Mez. “Net.Drenching- Creating The Co[de][i]n.Text.” Meanjin 60. 2 (2001). Republished in “New Media Poetry and Poetics.” Leonardo Almanach 14.5–6 (2006). Web. 25 Sept 2006. http://www.leoalmanac.org/wp-content/uploads/2012/09/07_Net.Drenching-Creating-The-Codein.Text_-by-Mez-Vol-14-No-5-6-September-2006-Leonardo-Electronic-Almanac.pdf.
Morris, Adalaide and Swiss, Thomas, eds. New Media Poetics Contexts, Technotexts, and Theories. Cambridge, MA: The MIT Press, 2006.
Richter, Hans. Rhythmus 21. Film. 1921.
Shannon, Claude Elwood and Weaver, Warren. The Mathematical Theory of Communication. Urbana: University of Illinois, 1949.
Strehovec, Janez. “In Search of Novel Poetic Territories. On Media Poetry: An International Anthology.” Cybertext Yearbook. Web. 2010. http://cybertext.hum.jyu.fi/index.php?browsebook=7.
Winterbottom, Angie. “Best of Show.” “Results of The Perl Poetry Contest.” Kevin Meltzer. The Perl Journal 5.1 (2000). http://www.foo.be/docs/tpj/issues/vol5_1/tpj0501-0012.html.