Družba v slovenski dramatiki pod socializmom in danes: primer dveh dram Dušana Jovanovića in Simone Semenič
Ključne besede:
sodobna slovenska dramatika, politično gledališče, socializem, Semenič, Simona, Jovanović, DušanPovzetek
Razprava preko primerjave Vojaške skrivnosti Dušana Jovanovića iz leta 1983 in drame tisočdevetstoenainosemdeset Simone Semenič iz leta 2013 raziskuje podobo družbenega sistema v slovenski dramatiki. Pokaže, kako je slednja odvisna od zgodovinskega trenutka in avtorjeve družbeno-kritične drže. Še več, na to podobo v veliki meri vpliva položaj dramatike in gledališča v sodobni družbi.Literatura
Jovanović, Dušan. Zid, jezero in druge igre. Ljubljana: Mladinska knjiga, 1991.
Juvan, Marko. »Od političnega gledališča v jugoslovanskem socializmu do političnega performansa v globalnem kapitalizmu: primer Slovenskega mladinskega gledališča«. Slavistična revija 62.4 (2014): 544–558.
Klaić, Dragan. »Utopianism and Terror in Contemporary Drama: The Plays of Jovanović, Dušan«. Terrorism and Modern Drama. Ur. John Orr in Dragan Klaić. Edinburgh: Edinburgh University Press, 1990. 123–137.
Kralj, Lado. Primerjalni članki. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete, 2006.
Lehmann, Hans-Thies. Postdramsko gledališče. Ljubljana: Maska, 2003.
Leskovšek, Nika. »Dramska pisava za današnji čas«. Simona Semenič. Tri drame. Ljubljana: Beletrina, 2017. 431–477.
Rak, Peter. »Ocenjujemo: tisočdevetstoenainosemdeset«. Delo, 12. 5. 2016. Splet. 29. 8. 2018.
Semenič, Simona. Tri drame. Ljubljana: Beletrina, 2017.
Troha, Gašper. »Gledališče je ustvarjanje občestva«. Dušan Jovanović. Razodetja. Ljubljana: Študentska založba, 2009. 143–152.
Troha, Gašper. Ujetniki svobode. Maribor: Aristej, 2015.